1 Ekim 2007 Pazartesi

AKRABALARLA İLK İFTAR

En sonunda iftara misafir alabildim.Ramazanın başından beri
bir türlü fırsat bulamamışdım.Nihayet bu geçdiğimiz haftasonu 2 gün üstüste
misafirlerimi çağırdım.Gerçi misafirde değiller ya nese...



Cumartesi günü eşimin akrabaların vardı.Pazar günü de ablamlar
ve bir aile dostumuz vardı
.


Benim için baya bir yorucu oldu.Malesef cumartesi günü
çalışanlardan olduğuma işim daha da zorlaşdı.Cumartesi işten gelir gelmez
mutfağa girişdim.Allahtan kayınvalidem vardı sağolsun yardımlarını
esirgemedi.Lafı fazla uzatmadan hemen resimlere geçmek
istiyorum.



İşte cumartesi gününe ait iftar soframız....




Hangisini koyacağıma karar veremediğim için iki farklı açıdan
çekilmiş iki resmine koydum.İnanırmısınız resimleri çekerken baya bir panik
oldum şöyle mi yapsam yoksa böylemi yapsam diye nede olsa benim için ilk
denemelerden biriydi.


Menüyü sırasıyla sayalım;

Düğün çorbası

Fırında bezelyeli tavuk

Pilav

Mücver

Etimekli Gökkuşağı salatası

Yalancı su böreği

Kırde
Yoğurt tatlısı


Ben yine acemiliğimi belli ettim ve çorbanın resmini
çekemedim.Tabaklara koyunca çekerim diye düşünmüşdüm ama ezan okununca onuda
telaştan unuttum.Ama söz veriyorum en kısa zamanda yapıp eklicem.Buarada ben
bayılıyorum bu çorbaya gerçektende çok lezzetli oluyor.

Resmini güzel çekemediklerimin arasında olan fırında bezelyeli
tavuk.



Evet itiraf ediyorum tavukla pilav (pilavında resmini çekmeği unuttum:( )kayınvalidemin eseriydi.Ben nedense bir
türlü pilavın kıvamını tutturamıyorum.Bu yüzdende kimsenin iştahına engel
olmamak için kayınvalidemden rica ettim.Sağolsun seve seve yaptı.

Yine çok sevdiklerimin arasında olan mücver...


Ben mücveri hep göz kararı yapmışımdır.İlginçdir bir kere ölçü ile
yapmaya kalktım inanın bu kadar lezzetli olmamışdı.

Kabakları rendeleyip içine ; yumurta ,un,yağ,taze soğan ,maydonoz ve
sevdiğiniz baharatları ekleyip sıvı bir homojen karışım elde ediyorsuz.Bunları
bir kaşık yardımıyla alıp teflon tavada kızartıyorsunuz.

Mücveri illa kabakla değilde patates ve ıspanaklada yapmanızı tavsiye ederim
ben denemişdim.

Veee işteee en çok beğenilen ve ilgi gören etimekli gökkuşağı
salatası...


Tarifini akşammenüsünden aldım.Elif ve Nükhet kardeşlere sevgiler ve aynı zamanda teşekkürler.

Artık klasikleşmiş olan yalancı su böreği kime sorsam herkes farklı bir
şekilde yapıyo nedense bu yalancı su böreğinin bir kaç tarifi var
herhalde...



Ama bu sefer böreklerin içi kabarmadı nedenini anlamadım.Bu tarifin aynısını bir kere daha yapmışdım o zaman böle olmamışdı.Herhalde aceleye geldi biraz bu sefer.



Malzemeler;

Yufka

Yumurta

Sıvı yağ

Peynir

Yoğurt

Soda

Yapılışı:

Tek yufkayı düz bir yere yufka açar gibi yayıyoruz.Üstüne sadece sıvı yağ sürüyoruz ve üstünü bir yufka daha seriyoruz ve bunları sigara böreği gibi kesip bol bir şekilde sarıp suda bekletiyoruz.Buarada içlerine yumurta,peynir ,yağ ve yoğurtu karıştırıp koyuyoruz.Tepsiyi yağlatıktan sonra yufkayı olduğu gibi seiyoruz be sardığımız sigara böreklerini sıralı bir şekilde diziyoruz.Ve içlerine koyduğumuz harcı dizdiğimiz sigara böreklerinin üstünede döküyoruz ve onun üstenede bir şişe soda döküp üstüne son kalan yufkayla kapatıp.Üstünede yumurta sürüp fırına veriyoruz.



Vee annemin ve kayınvalidemin meşhur börekleri kırde bizim oraların meşhur böreğidir.
Kırdenin tarifini size daha sonra versem çümkü nasıl anlatıcağımı bilemedim.En iyisi yaparken remini çekip resimle size anlatmek ne dersiniz.


En son olarakta tarifini türklokumu -Aybike'den aldığım yoğurt tatlısı ev halkı tarafından çok beğenildiği için pazar gününkü misafirlere aynısından tekrar yapıldı.

Ben bu tatlının tadını revaniye benzettim.İlk yaptığım bişeyin ailem tarafından beğenilip tekrar istenmesi benimde çok hoşuma gitti doğrusu tekrardan teşekkürler Aybike....

Hiç yorum yok: