2 Ekim 2007 Salı

İFTAR YEMEĞİNE DEVAM

İftar yemekleri güzel oluyo hoşuma en çokta iftardan sonra oturulup içilen çay eşliğinde edilen uzun uzun sohbetler...
Cumartesi gecesi o uzun sohbetten sonra açıkçası sabah erken kalkıp tekrar bişeyler hazırlamak biraz zor geldi.Ama kısa zamanda kendimi toparlayarak koyuldum işlere.......Melisamı da alarak ilk önce pazara gittik malzemeler almaya.Tabii Melisa bu pazarda rahat durur mu hiç.Arabasından kalkıp kucağıma geldi oda yetmiyormuş gibi arabayı tutmak istedi bütün bir pazarı boyunca Melisa kucağımda arabayı ittire ittire geldik.Arabanın içinde de meyve ve sebzelerimiz vardı.:D

İtiraf ediyorum cumartesi günü çorbayı biraz fazla yapmışdım ki pazarada kalsın diye.......


soframız ve menümüz


Menüdekiler;
Çorba

Fırında köfte

Pilav

Zeytinyağlı pırasa

Sebze salatası

Çıtır milföyler

yoğurt tatlısı





Yine ölçü veremicem çünkü köfteleri yeticeği gibi ayarlıyıp tamamen göz kararı yaptım.Köftenin sırrı yoğurmasındaymış.Oyüzden yoğurabildiğim kadar yoğurdum ve evde ne kadar baharat varsa aklıma hangileri geldiyse hepsini kattım içine ve bolca yoğurdum.



ve biber salçası kullandım.

Hepsi o kadar.......

Zeytinyağlı pırasa ama malesef havuç koymayı unutmuşum.Yaparken bir taraftan düşünüyordum aslında bişeyi eksik mi diye ama farkettiğimde çok geçti.Pırasayı çok az yaptım çünkü eşim sevmez.Sofrada pırasanın pek hayranı olmadığı için az yapıldı.




sebzelerden doğrayabilirsiniz.En son yağlayıp limanluyosunuz ve afiyetle yigiyorsunuz.Hemde tam bir vitamin deposu.

İlk önce lahana ve pırasaları çigden ince ince kesip tuzla öldürüyosunuz.Tıpkı soğanlara yaptığımız gibi.Dahasonra içine sırasıyla havuç rendeleyebilirsiniz,taze soğan.maydonoz,turp aklınıza gelen



İçlerine sosis koyup çeşitli şekiller verdim ama çoğu şeklini değiştirip çıktı fırından.Ama çıtır çıtır çerez niyetine yendi....


Yoğun istek üzerine tekrardan yapılan yoğurt tatlısı.....


Bir haftasonu daha böyle geçti şenşakrak kahkahalarla birlikte.......

4 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Sultan,
Ne güzel bir sofra bu. Ellerine sağlık:) Bu arada bizim de bebek arabasıyla sebze taşıdığımız günleri getirdin aklıma. Bizde de aynı görüntü çok sık olurdu:)) Allah sofranızın bereketini eksiltmesin, ağzınızın tadı bol olsun!
Sevgilerimle...

Bocuruk dedi ki...

Önceki sayfalarını gezerken sayfana daha önce de geldiğimi ve hatta hayırlı olsun notu bıraktığımı hatırladım. Dalgınlığım için kusuruma bakma. İş arasında sayfa gezersem ancak bu kadar oluyor:))
Sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Sultan,
Hem ziyaterine ve hem de tatlimi begenip yapmana cok tesekkur ederim. Ellerine saglik, sofran cok guzel olmus.
Sevgilerimi gonderiyor ve bundan sonra her zaman gorusmemizi diliyorum.

sultan sönmez dedi ki...

sevgili bocuruk ve aybike ;
Beğendiğinize çok sevindim.Çünkü sizlerin yorumlarınız benim için önemli...İnşallah nice sofralarda beraber olmak dileği ile sevgilerimle....