22 Şubat 2008 Cuma

GELİN PASTASI

Aslında gönlümden hergün yeni bir şeyler yapıp eklemek ve hergün sevdiğim blog dostlarımı ziyaret etmek geçiyor ama malesef olmuyor inanın zaman sanki artık bana yetmiyor.İşin yoğunluğu eve gelincede Melisa ile uğraşmalar ve akşam yorgun düşmüş olan ben....

Ama arada bile olsa bunları paylaşmak bana yinede iyi geliyor:D



Uzak kaldığımda yapmış olduğum gelin pastasının tarifi:



Pandispanya İçin:


6adet yumurta


4 kahve fincanı şeker


Beş buçuk kahve fincanı un


Yarım fincan nişasta


1 paket kabartma tozu


!paket vanilya


1çay bardağı meyve suyu




Harcı için


2 çorba kaşığı kakao


Bir miktar kırılmış çikolata


1 su bardğı süt


1 adet yumurta


Yarım su bardağı şeker


Yapılışı:


6 adet yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz.Unu,nişastayı ve kabartma tozunuda ilave edip kek kalıbına döküyoruz.

Pandisyayı pişirdikten sonra ortatan ikiye kesip meyve suyu ile ıslatıyoruz.Ben kayısı suyu ile ıslattım evde olduğu için.Asıl tarifde muz likörü ile ıslatılmış.Pandispanyanın orta kısmını oyup çıkartalım.Çıkan keki küçük küçük parçalıyalım ve şimdilik bekletelim.Ayrı bir kapta yumurtayı çarpıp,kakao,şeker ve sütü ilave edelim.Sürekli karıştırarak muhallabi kıvamında pişirelim.Ilık bir kıvama gelince ufaladığımız kek parçalarını ve çikolata parçalarını ilave edip karıştıralım.Oyduğumuz pandispanyanın alt kısmını bu harcı dolduralım.Üzerine muz dilimleri yerleştirelim.Pandispanyanın ikinci katını üstüne yerleştirelim.Krem şanti ile ve istediğiniz gibi üstünü süsleyebilirsiniz.Ben muz ve parça çikolata ile süsleme yaptım.

Aslında bunların her aşamasında resmini çekcekdim ama biraz aceleye geldiğinden ve Melisa ile yaptığımdan imkan olmadı:D


YAZ BÖREĞİ
4 adet milföğü birleşdirp büyük bir kare yapalım ve içine garnitür koyarak rulo haline getirelim.Buzdolabında bir saat kadar beklettikten sonra halka halka kesip tepsiye dizeli üstüne sadece yumurta akı sürüp fırını sürüp pişirelim.Sıcak yendiğinde daha lezzetli oluyor soğunca biraz sertleşiyor ama yinede lezzetli Melisa çok beğendi:D
Tarfinde patatesi,bezelyeyi ve havucu haşlanmasını söylüyor ama ben onları haşlamak yerine hazır garnitür kullandım daha pratik oldu.
Şimdilik bu kadar afiyet olsun.Sevgilerimle.....

2 yorum:

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, nefis olmus. Her biri ayri guzel.
Sevgiler

sultan sönmez dedi ki...

Teşekkür ederim Aybikecim....